Webinaria poświęcone produktom Oxford University Press - kwiecień

 

Sesje online w jezyku polskim

 

Oxford Research Encyclopedias

13.04.2023, godz. 1200 

 

Oxford Bibliographies

18.04.2023, godz. 1200

 

Oxford Journals

21.04.2023, godz. 1300 

 

Oxford Music Online

26.04.2023, godz. 1200 

 

Treatments That Work

28.04.2023, godz. 1200

 

 

Webinaria Elsevier
 
Zapraszamy do udziału w bezpłatnych szkoleniach online. 
 
Data
Temat
14 marca
 
15 marca
 
28 marca
 
18 kwietnia
 
25 kwietnia
 
9 maja
 
16 maja
 
17 maja
 
13 czerwca
 
 
 
 

Warsztaty EMIS Academy

 

 

Zapraszamy do udziału w serii spotkań online w ramach Akademii EMIS:

 

1. Profiling companies using EMIS

14.02.2023 godz. 1000

 

2. Industry data analysis & research

28.02.2023 godz. 1000 

 

3. Assessing the economic and political environment

14.03.2023 godz. 1000 

 

4. Building target lists using company screener

28.03.2023 godz. 1000 

 

5. Monitoring M&A activity with EMIS DealWatch

13.04.2023 godz. 1000 

 

6. Automatic data ingestions with EMIS API & Feeds Solutions

20.04.2023 godz. 1000 

 REJESTRACJA

 

 


Szkolenia EBSCO 

 

 

Nagrania wideo szkoleń z trenerem:

 

1. Jak kupować e-książki za pomocą księgarni internetowej EBSCO?

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja skupia się na aspektach zamawiania książek cyfrowych w księgarni internetowej EBSCO. Uczestnicy dowiedzą się, jak dokonywać zakupu tytułów oraz poznają różne funkcje platformy EBSCOhost Collection Manager.

 

2. Poznaj Central & Eastern European Academic Source!

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Central & Eastern European Academic Source (CEEAS) jest bazą pełnotekstowych czasopism naukowych publikowanych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Sesja poświęcona tej bazie przedstawia najważniejsze cechy i zalety zasobu.

 

3. Poznaj bazy EBSCO dostępne w ramach licencji krajowej dla wszystkich uczelni w Polsce

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Szkolenie przedstawia bazy pełnotekstowe i bibliograficzne zawarte w ramach licencji krajowej, znanej również pod nazwą Pakiet Podstawowy.

 

4. Wyszukiwanie zaawansowane dla bardziej wymagających użytkowników

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Jak zaawansowani użytkownicy mogą wykorzystywać platformę EBSCOhost do przeprowadzania badań? Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane funkcje narzędzia na podstawie bazy Academic Search Ultimate oraz Business Source Ultimate zawartych w ramach licencji krajowej.

 

5. Aplikacja mobilna EBSCO w 20 minut

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Bezpłatna i dostępna dla wszystkich użytkowników EBSCO Discovery Service (EDS) i EBSCOhost aplikacja mobilna EBSCO daje użytkownikom wszechobecny dostęp do zasobów biblioteki, wyświetlając wyniki wyszukiwania we wszystkich bibliotecznych subskrypcjach EBSCO. Zapraszamy do odtworzenia sesji szkoleniowej.

 

6. Tworzenie i zarządzanie indywidualnym kontem Moje EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Praktyczna sesja dedykowana tworzeniu indywidualnego konta  na platformie EBSCOhost. Po sesji uczestnicy będą wiedzieli jak założyć darmowe konto na platformie i jakie korzyści z tego płyną, w tym zapisywanie wyników na stałe, tworzenie powiadomień, zapisywanie linków do wyszukiwania, tworzenie folderów specjalnych.

 

7. Poznaj EconLit with Full Text

Link do nagrania |Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja poświęcona bazie EconLit, która oferuje dostęp do setek pełnotekstowych czasopism z zakresu ekonomii, w tym publikacji wydawanych przez American Economic Association. Poza szczegółowym opisem bazy, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z licznymi przykładami wyszukiwań tematycznych związanymi z aktualnymi trendami i zagadnieniami.

 

8. Zabezpieczenia DRM - czym są i jak wpływają na jakość korzystania z e-książek

Link do nagrania | (bez hasła)

 

9. Lista publikacji AZ w nowej odsłonie

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia zaprezentowany zostanie interfejs nowej listy AZ. Przyjrzymy się jak wyszukiwać czasopisma i książki w zasobach biblioteki, jak korzystać z dostępnych ograniczników oraz sprawdzać dostępność tytułów.

 

10. Wyszukiwanie źródeł z wykorzystaniem tezaurusa dziedzinowego

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Sesja dedykowana wyszukiwaniu w oparciu o hasła kontrolowane pochodzące z tezaurusa dziedzinowego. Pokazujemy różnice w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem tezaurusa w porównaniu z używaniem słów pochodzących z języka naturalnego.

 

11. Zalety korzystania z indeksu MEDLINE na EBSCOhost

Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!

 

Podczas szkolenia przeprowadziliśmy kilka wyszukiwań bazując na zasobach bibliograficznej bazy MEDLINE. Pokazujemy zalety korzystania z tego indeksu razem z innymi bazami EBSCO dla uzyskania dostępu do pełnych tekstów artykułów.

 

12. EBSCO Connect, czyli wszystko o produktach i serwisach EBSCO w jednym miejscu

Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!

 

Poznaj platformę edukacyjną | EBSCO Academy

 

 


Materiały szkoleniowe dotyczące bazy CAS SciFindern

 

 

Szanowni Państwo,

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL przekazuje informacje o dostępnych zasobach szkoleniowych dotyczących bazy chemicznej CAS SciFindern dostępnej od tego roku dla Pracowników i Studentów KUL:

  1. Webinary

  2. Instruktażowe nagrania video

 

Wejście do bazy oraz informacje dot. logowania znajdują się na stronie: https://www.bu.kul.pl/bazy-danych,11926.html oraz w zakładce „Zasoby www” na platformie e-kul.

Zapraszamy do korzystania!

 

W razie potrzeby zorganizowania szkolenia prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej BU KUL (tel. 81 454 52 75, e-mail: infnauk@kul.pl).

 


Konsultacje online "Bliżej naukowca"

 

 

Szanowni Państwo,

zapraszamy serdecznie na konsultacje z cyklu „Bliżej naukowca”.

W każdą środę od godziny 1200 do 1400 pracownicy Oddziału Informacji Naukowej BU KUL pełnią dyżur on-line za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.

Link do spotkania

 

Oferujemy Państwu konsultacje z zakresu: korzystania z nowej multiwyszukiwarki PRIMO VE, baz danych / zasobów elektronicznych, wyszukiwania cytowań w bazach bibliometrycznych, wskaźników bibliometrycznych (Impact Factor, SNIP, Index Hirscha), punktacji ministerialnych, stylów cytowania APA i MLA, promowania dorobku naukowego i innych zagadnień informacji naukowej.

 

Jest także możliwość umówienia się na inny termin szkolenia czy konsultacji. W tej sprawie prosimy o kontakt mailowy (infnauk@kul.pl) lub telefoniczny (81 454 52 75).

 

 


 

 

 

 

Autor: Małgorzata Augustyniuk
Ostatnia aktualizacja: 29.03.2023, godz. 14:06 - Małgorzata Augustyniuk