|
||||||||||||||||||||||||
Free the Books! The Path towards Open Access Monographs
Zapraszamy na pierwszą sesję z nowej serii seminariów internetowych “Challenging the Status Quo: Taking Libraries into the Future” wydawnictwa De Gruyter:
Free the Books! The Path towards Open Access Monographs
Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom w środę 30 marca, w godz. 15.30-17.15 i zostanie poświęcone książkom w otwartym dostępie.
Poprowadzą je Niels Stern, dyrektor OAPEN; Sofie Wennström, analityk w Bibliotece Uniwersyteckiej w Sztokholmie, pełniąca funkcję redaktora naczelnego w Stockholm University Press oraz Sarah Thompson, kierownik ds. treści i otwartych badań na Uniwersytecie w Yorku.
Prowadzący podzielą się swoimi obserwacjami dotyczącymi publikowania i pozyskiwania monografii w otwartym dostępie oraz spostrzeżeniami na temat przyszłości OA. Nagranie spotkania zostanie przesłane wszystkim zarejestrowanym użytkownikom.
Więcej informacji oraz rejestracja: kliknij tutaj.
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Webinaria poświęcone produktom Oxford University Press - kwiecień
Sesje online w języku polskim 21.04.2023, godz. 1300
26.04.2023, godz. 1200
28.04.2023, godz. 1200
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Zapraszamy do udziału w bezpłatnych szkoleniach online.
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Zapraszamy do udziału w serii spotkań online w ramach Akademii EMIS:
1. Profiling companies using EMIS 14.02.2023 godz. 1000
2. Industry data analysis & research 28.02.2023 godz. 1000
3. Assessing the economic and political environment 14.03.2023 godz. 1000
4. Building target lists using company screener 28.03.2023 godz. 1000
5. Monitoring M&A activity with EMIS DealWatch 13.04.2023 godz. 1000
6. Automatic data ingestions with EMIS API & Feeds Solutions 20.04.2023 godz. 1000
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Nagrania wideo szkoleń z trenerem:
1. Jak kupować e-książki za pomocą księgarni internetowej EBSCO? Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Sesja skupia się na aspektach zamawiania książek cyfrowych w księgarni internetowej EBSCO. Uczestnicy dowiedzą się, jak dokonywać zakupu tytułów oraz poznają różne funkcje platformy EBSCOhost Collection Manager.
2. Poznaj Central & Eastern European Academic Source! Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Central & Eastern European Academic Source (CEEAS) jest bazą pełnotekstowych czasopism naukowych publikowanych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Sesja poświęcona tej bazie przedstawia najważniejsze cechy i zalety zasobu.
3. Poznaj bazy EBSCO dostępne w ramach licencji krajowej dla wszystkich uczelni w Polsce Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Szkolenie przedstawia bazy pełnotekstowe i bibliograficzne zawarte w ramach licencji krajowej, znanej również pod nazwą Pakiet Podstawowy.
4. Wyszukiwanie zaawansowane dla bardziej wymagających użytkowników Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Jak zaawansowani użytkownicy mogą wykorzystywać platformę EBSCOhost do przeprowadzania badań? Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane funkcje narzędzia na podstawie bazy Academic Search Ultimate oraz Business Source Ultimate zawartych w ramach licencji krajowej.
5. Aplikacja mobilna EBSCO w 20 minut Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Bezpłatna i dostępna dla wszystkich użytkowników EBSCO Discovery Service (EDS) i EBSCOhost aplikacja mobilna EBSCO daje użytkownikom wszechobecny dostęp do zasobów biblioteki, wyświetlając wyniki wyszukiwania we wszystkich bibliotecznych subskrypcjach EBSCO. Zapraszamy do odtworzenia sesji szkoleniowej.
6. Tworzenie i zarządzanie indywidualnym kontem Moje EBSCOhost Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Praktyczna sesja dedykowana tworzeniu indywidualnego konta na platformie EBSCOhost. Po sesji uczestnicy będą wiedzieli jak założyć darmowe konto na platformie i jakie korzyści z tego płyną, w tym zapisywanie wyników na stałe, tworzenie powiadomień, zapisywanie linków do wyszukiwania, tworzenie folderów specjalnych.
7. Poznaj EconLit with Full Text Link do nagrania |Hasło: EBSCO2021!
Sesja poświęcona bazie EconLit, która oferuje dostęp do setek pełnotekstowych czasopism z zakresu ekonomii, w tym publikacji wydawanych przez American Economic Association. Poza szczegółowym opisem bazy, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z licznymi przykładami wyszukiwań tematycznych związanymi z aktualnymi trendami i zagadnieniami.
8. Zabezpieczenia DRM - czym są i jak wpływają na jakość korzystania z e-książek Link do nagrania | (bez hasła)
9. Lista publikacji AZ w nowej odsłonie Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Podczas szkolenia zaprezentowany zostanie interfejs nowej listy AZ. Przyjrzymy się jak wyszukiwać czasopisma i książki w zasobach biblioteki, jak korzystać z dostępnych ograniczników oraz sprawdzać dostępność tytułów.
10. Wyszukiwanie źródeł z wykorzystaniem tezaurusa dziedzinowego Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Sesja dedykowana wyszukiwaniu w oparciu o hasła kontrolowane pochodzące z tezaurusa dziedzinowego. Pokazujemy różnice w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem tezaurusa w porównaniu z używaniem słów pochodzących z języka naturalnego.
11. Zalety korzystania z indeksu MEDLINE na EBSCOhost Link do nagrania | Hasło: EBSCO2021!
Podczas szkolenia przeprowadziliśmy kilka wyszukiwań bazując na zasobach bibliograficznej bazy MEDLINE. Pokazujemy zalety korzystania z tego indeksu razem z innymi bazami EBSCO dla uzyskania dostępu do pełnych tekstów artykułów.
12. EBSCO Connect, czyli wszystko o produktach i serwisach EBSCO w jednym miejscu Link do nagrania| Hasło: EBSCO2021!
Poznaj platformę edukacyjną | EBSCO Academy
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Materiały szkoleniowe dotyczące bazy CAS SciFindern
Szanowni Państwo,
Biblioteka Uniwersytecka KUL przekazuje informacje o dostępnych zasobach szkoleniowych dotyczących bazy chemicznej CAS SciFindern dostępnej od tego roku dla Pracowników i Studentów KUL:
Wejście do bazy oraz informacje dot. logowania znajdują się na stronie: https://www.bu.kul.pl/bazy-danych,11926.html oraz w zakładce „Zasoby www” na platformie e-kul. Zapraszamy do korzystania!
W razie potrzeby zorganizowania szkolenia prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej BU KUL (tel. 81 454 52 75, e-mail: infnauk@kul.pl).
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Konsultacje online "Bliżej naukowca"
Szanowni Państwo, zapraszamy serdecznie na konsultacje z cyklu „Bliżej naukowca”. W każdą środę od godziny 1200 do 1400 pracownicy Oddziału Informacji Naukowej BU KUL pełnią dyżur on-line za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.
Oferujemy Państwu konsultacje z zakresu: korzystania z nowej multiwyszukiwarki PRIMO VE, baz danych / zasobów elektronicznych, wyszukiwania cytowań w bazach bibliometrycznych, wskaźników bibliometrycznych (Impact Factor, SNIP, Index Hirscha), punktacji ministerialnych, stylów cytowania APA i MLA, promowania dorobku naukowego i innych zagadnień informacji naukowej.
Jest także możliwość umówienia się na inny termin szkolenia czy konsultacji. W tej sprawie prosimy o kontakt mailowy (infnauk@kul.pl) lub telefoniczny (81 454 52 75).
|
||||||||||||||||||||||||
|
Ostatnia aktualizacja: 30.03.2023, godz. 13:23 - Małgorzata Augustyniuk