Webinarium „Otwarte dane badawcze - wprowadzenie"

 

 

28 stycznia 2021 r. o godz 14:00 odbędzie się webinarium organizowane przez Platformę Otwartej Nauki na temat podstawowych zagadnień związanych z otwartym udostępnianiem danych badawczych. Omówione zostaną korzyści płynące z odpowiedniego zarządzania danymi i ich udostępniania, plany zarządzania danymi badawczymi, wymogi instytucji finansujących badania naukowe i dobre praktyki, m.in. zasady FAIR. Webinarium skierowane jest w szczególności do doktorantów. Formularz rejestracyjny dostępny jest na platformie ClickMeeting.

 

Link do rejestracji

 


Szkolenia Elsevier

 

Uprzejmie informujemy, że w dniach 24 lutego – 31 marca 2021 roku Elsevier organizuje serię spotkań online podczas których, zaprezentuje funkcje narzędzia SciVal.

Szkolenia są bezpłatne i dostępne dla każdego, wymagają tylko wcześniejszego zarejestrowania (link do rejestracji). Webinaria będą prowadzone w języku polskim. Wszelkie pytania można zgłaszać bezpośrednio do koordynatora, pana Bartłomieja Więckowskiego, b.wieckowski@elsevier.com.

 

1. Nowe funkcjonalności w bazie Scopus,
26. stycznia 2021 11:00 CET, rejestracja

 

2. Nowe funkcjonalności w narzędziu SciVal
2. lutego 2021 11:00 CET, rejestracja

 

3. Nowoczesne repozytorium: wydawanie czasopism, zarządzanie OA, dane badawcze
9. lutego 2021 11:00 CET, rejestracja

 

4. Jak rozpocząć przygodę z narzędziem SciVal?
16. lutego 2021 11:00 CET, rejestracja

 

5. Cele zrównoważonego rozwoju ONZ – jak analizować wskaźniki bibliometryczne?
23. lutego 2021 11:00 CET, rejestracja

 

6. Jak łatwo wydawać czasopismo i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
2. marca 2021 11:00 CET, rejestracja

 

7. 20 ciekawych rozwiązań, które znajdą zastosowanie w repozytorium instytucjonalnym
9. marca 2021 11:00 CET, rejestracja

 

8. Jak pracować z profilem autora i preprintami w bazie Scopus?
16. marca 2021 11:00 CET, rejestracja

 

9. SciVal dla naukowca – kierunek współpraca, jak szukać współpracowników?
23. marca 2021 11:00 CET, rejestracja

 

10. Poznaj nowe możliwości finansowania badań z całego świata
30. marca 2021 11:00 CET, rejestracja

 

Serdecznie zapraszamy do udziału.


Szkolenia od firmy EBSCO - styczeń

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL serdecznie zaprasza na bezpłatne, około godzinne

szkolenia on-line w języku polskim, prowadzone przez Panią Urszulę Nowicką

z firmy Ebsco. Szkolenia odbędą się zgodnie z poniższym harmonogramem:

 

1. Jak przygotować roczne statystki EBSCO?

Środa, 13 stycznia 2021 | Godzina: 13:30 | REJESTRACJA


2. DynaMed: narzędzie oparte na dowodach medycznych ułatwiające podejmowanie decyzji przy boku pacjenta

Czwartek, 14 stycznia 2021 | Godzina: 10:30 | REJESTRACJA


3. Jak przetrwać sesję, czyli kilka wskazówek o wykorzystaniu e-książek EBSCO w pracach zaliczeniowych

Piątek, 15 stycznia 2021 | Godzina: 11:00 | REJESTRACJA

 

4. Narzędzia na platformie EBSCOhost przydatne przy pisaniu pracy magisterskiej

Poniedziałek, 18 stycznia 2021 | Godzina: 14:30 | REJESTRACJA


5. Poznaj książki audio od EBSCO

Wtorek, 19 stycznia 2021 | Godzina: 12:30 | REJESTRACJA


6. Poznaj bazy EBSCO dostępne w ramach licencji krajowej dla wszystkich uczelni w Polsce

Środa, 20 stycznia 2021 | Godzina: 14:00 | REJESTRACJA

 

7. Wyszukiwanie zaawansowane dla bardziej wymagających użytkowników

Czwartek, 21 stycznia 2021 | Godzina: 10:30 | REJESTRACJA

 

8. Micro session: udoskonalanie wyników wyszukiwania

Wtorek, 26 stycznia 2021 | Godzina: 14:30 | REJESTRACJA

 

9. Wyszukiwanie w nowych pełnotekstowych zasobach CABI

Środa, 27 stycznia 2021 | Godzina: 12:30 | REJESTRACJA

 

 

Link do sesji będzie aktywny około 10 minut przed każdym spotkaniem. Po kliknięciu w wybrany link sesji uczestnicy będą poproszeni o wpisanie swojego imienia oraz adresu mailowego. Po czym należy kliknąć Join now, a następnie wybrać ustawienia audio – Call Using Computer.

W załączeniu krótka instrukcja dołączenia do sesji WebEx.  

Rejestracja na szkolenia nie jest wymagana.

 

Zachęcamy do udziału


Szkolenia Research Smarter oraz Akademii Web of Science i InCites

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL zaprasza na serię internetowych szkoleń:

 

Research Smarter
 

1. Nowe ujęcie dyscyplinowe w InCites Citation Topics

Środa, 20 stycznia 2021, godz. 11:00-11:45 CET
 
Opis: “Citation Topics” to nowy schemat klasyfikacji dziedzinowej na poziomie dokumentu 
dla InCites Benchmarking & Analytics ™, który został opracowany przy wykorzystaniu wiedzy Center for Science and Technology Studies w Leiden oraz Institute for Scientific Information (ISI) ™.
 
2. Zarządzanie kolekcją źródeł publikacji poprzez narzędzia Web of Science
Piątek, 22 stycznia 2021, godz. 11:00-11:45 CET
 
Opis: Zarządzanie zbiorami bibliotecznych źródeł jest procesem ciągłym i ciągle zmieniającym się. Dołącz do tego webinarium, aby być na bieżąco i dowiedzieć się, w jaki sposób narzędzia Web of Science, w tym Master Journal List, Journal Citation Reports i InCites,
mogą pomóc Ci zidentyfikować czasopisma, które mają największy wpływ na Twoją instytucję. 
 
3. Dane dotyczące finansowania badań w Web of Science
Środa, 27 stycznia 2021, godz. 11:00-11:45 CET
 
Opis: Chcesz dowiedzieć się, które organizacje finansują badania w Twojej dziedzinie? Zastanawia Cię jaki wpływ mają badania finansowane przez poszczególne instytucje? Weź udział w tym webinarium, podczas którego nasi eksperci przedstawią analizę danych dotyczących finansowania w ujęciu lokalnego krajobrazu badawczego.
 
Akademia Web of Science i InCites
 
1. EndNote online I - tworzenie i zarządzanie biblioteką rekordów
Poniedziałek, 25 stycznia 2021, godz. 11:00-12:00 CET
 
Opis: Wprowadzasz cytacje i bibliografię do pisanych tekstów ręcznie? Stwórz zestaw rekordów, by cytować automatycznie i zaoszczędzić czas!
 
2. Rozszerzenie dostępu do Emerging Source Citation Index. Co znajdziemy 
w archiwach sprzed 2015 roku.
26 stycznia 2020, godz. 11:00-12:00 CET
 
Opis: Zakres bazy Emerging Sources Citation Index (ESCI) dostępny w ramach licencji krajowej Web of Science został rozszerzony o roczniki archiwalne 2005-2014. Dowiedz się więcej co znajduje się w dodatkowych rocznikach indeksu.
 
3. EndNote online II - wykorzystanie w pisaniu publikacji naukowych
Czwartek, 28 stycznia 2021, godz. 10:00-11:00 CET
 
Opis: Wprowadzaj automatycznie cytowania i bibliografie w czasie pisania publikacji, dziel się swoimi rekordami bibliograficznymi i znajdź czasopismo do publikacji swoich badań.
 

Webinaria Elsevier

 

Biblioteka Uniwersytecka KUL uprzejmie informuje o szkoleniach on-line przygotowanych przez Elsevier, które odbędą się jesienią br.

 

Szkolenia są prowadzone w języku polskim, udział w nich jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji (patrz: https://wbn.icm.edu.pl/webinaria-elsevier/).

Zapraszamy!

 


 

Przygotowanie tekstu naukowego w stylu APA i MLA - wykłady online

 

Oddział Informacji Naukowej BU KUL wychodzi z nową inicjatywą – wykładami online poświęconymi stylom APA i MLA, obecnie najczęściej zalecanym w wysoko punktowanych czasopismach oraz wydawnictwach naukowych na całym świecie.
 
Wykłady będą odbywały się w języku polskim, za pośrednictwem platformy Skype, już od poniedziałku (30.03.2020). W sprawie zapisów prosimy o kontakt e-mailowy z pracownikami Oddziału Informacji Naukowej (infnauk@kul.pl).
Po wykładzie uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie prezentacji. Oferta jest skierowana do pracowników naukowych i doktorantów KUL.

 

Autor: Małgorzata Augustyniuk
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2021, godz. 13:50 - Małgorzata Augustyniuk