O Projekcie "Lubelska Biblioteka Wirtualna"

Realizacja Projektu

Usługi udostępnione w ramach Projektu

Najczęściej zadawane pytania

Kontakt


NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)
 
  1. W jaki sposób mogę zalogować się do wyszukiwarki PRIMO?

     

    Do multiwyszukiwarki należy się logować tak jak do swojego konta bibliotecznego.

     

  2. Czym różni się Katalog Komputerowy od multiwyszukiwarki PRIMO?

     

    Katalog Komputerowy przeszukuje tradycyjne zbiory znajdujące się w Bibliotece. Multiwyszukiwarka PRIMO łączy przeszukiwanie wszystkich zasobów oferowanych przez BU KUL: publikacje dostępne w Katalogu Komputerowym, subskrybowane zasoby elektroniczne (bazy danych, czasopisma i książki elektroniczne), zasoby w modelu Open Access oraz wszystkie pozycje dostępne w Bibliotece Cyfrowej KUL.

     

  3. Dlaczego nie mogę otworzyć pełnego tekstu artykułu wyszukanego w Primo?

     

    Jeżeli użytkownik korzysta poza siecią uniwersytecką, wówczas do niektórych zasobów wymagane jest konto zakładane przez Oddział Informacji Naukowej (EBSCO, IBUK Libra). Pełny tekst artykułów z pozostałych baz jest dostępny tylko na komputerach KUL.

     

  4. Nie jestem studentem ani pracownikiem KUL. W jaki sposób mogę korzystać z zasobów, które przeszukuje multiwyszukiwarka?

     

    Ze zbiorów dostępnych w Katalogu Komputerowym można korzystać na miejscu w czytelniach okazując dowód tożsamości. Dostęp do zbiorów elektronicznych jest możliwy w Czytelni Informacji Naukowej (I piętro).

     

  5. Do czego służy e-półka?

     

    E-półka umożliwia użytkownikom zapisywanie wyników wyszukiwań na indywidualnym koncie. Zapisane rekordy mogą być wysłane mailem, wyeksportowane do wybranego menedżera bibliografii, jest możliwość dodawania notatek oraz ustawiania powiadomień do zapisanych zapytań wyszukiwawczych.

     

  6. Chcę zalogować się do multiwyszukiwarki, ale nie pamiętam hasła. Co mam zrobić?

     

    Hasło do multiwyszukiwarki jest tożsame z hasłem do konta bibliotecznego. W takiej sytuacji należy skorzystać z opcji „Zmień hasło – Hasło czytelnika” w ustawieniach profilu na platformie ekul lub skontaktować się z Wypożyczalnią (mail: wypmiejsc[at]kul.pl, tel. 81 455-31-25).

     

  7. W jaki sposób mogę wyszukać książkę w Elektronicznym Katalogu Kartkowym KUL?

     

    Wyszukiwanie w Elektronicznym Katalogu Kartkowym KUL odbywa się na takiej samej zasadzie jak w tradycyjnym katalogu kartkowym. Należy wybrać z głównego menu odpowiedni katalog, wówczas po lewej stronie zostanie wyświetlona jego struktura. Następnie należy kliknąć we właściwy zakres i szufladę Karty katalogowe przeszukuje się przeglądając kolejne obrazy w żądanej szufladzie.

     

  8. W jaki sposób mogę zamówić książkę z Elektronicznego Katalogu Kartkowego KUL?

     

    Do zamawiania pozycji poprzez Elektroniczny Katalog Kartkowy KUL służy opcja „Zamów” znajdująca się pod opisem danej karty katalogowej. Zamawianie jest możliwe w katalogach: Druków Zwartych Nowych, Czasopism, Systematycznym, Wydawnictw Seryjnych oraz Esperanto. Publikacje znajdujące się w pozostałych katalogach należy zamawiać na rewersach kartkowych zgodnie z lokalizacją danej pozycji (np. książki w Katalogu Alfabetycznym OIN można zamówić w Czytelni Informacji Naukowej). Pełen opis katalogów wraz z informacjami na temat zamawiania znajduje się na stronie …..

     

  9. Mam problem z wyświetleniem publikacji z Biblioteki Cyfrowej KUL.

     

    Jeżeli tekst publikacji z Biblioteki Cyfrowej nie jest wyświetlany, należy sprawdzić czy komputer posiada wymagane oprogramowanie. Do prawidłowego przeglądania plików w formacie DjVu konieczne jest zainstalowanie w systemie wtyczki (tzw. plugin) do przeglądarki lub zewnętrznego oprogramowania do przeglądania tego typu plików.

     

  10. Nie jestem studentem ani pracownikiem KUL, czy mogę korzystać z zasobów Biblioteki Cyfrowej KUL?

     

    Publikacje udostępnione w BC KUL są dostępne bezpłatnie dla wszystkich. Ograniczenia w dostępie dotyczą jedynie materiałów chronionych prawem autorskim, takie pozycje są udostępnione na terminalach w sieci uniwersyteckiej.

     

 

 

góra strony

 

 

Autor: Małgorzata Augustyniuk
Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015, godz. 21:30 - Artur Podsiadły